CLOSET TALK

keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Jos joku on huono karsimaan vaatekaapin sisältöä, niin minä. Tai siis olin ennen. Sain yhtenä iltana pari kuukautta takaperin vaatekaapinsiivousinspiksen ja sain aika kunniakkaasti karsittua (ollaan viemässä kaverin kanssa Centtilään tässä kuussa paljon vaatteita myyntiin, ilmoittelen lähempänä siitä lisää)! Siitä innostuneena aloin luomaan mun vaatekaappia vähän uudelleen.

Mä uskon, että vaikka jokaisen oma tyyli elää aina sitä mukaan kun päiviä ja vuosia tulee mittariin lisään, niin mulla alkaa olla ne mulle sopivimmat ja mieleisimmät värit sekä tyyli takaraivossa. Trendit, vuodenaikapukeutuminen ja innostukset ovat asia erikseen, mutta se tyyli, joka tuntuu aina yhtä omalta kuin oma nahka, alkaa olla aika hyvin hahmoittunut. 

Musta on tullut tosi mukavuudenhaluinen mitä tulee pukeutumiseen. Korkeita korkoja arkikäytössä olen käyttänyt ties milloin viimeksi ja kouluun tai duuniin (jotka on tällä hetkellä mun koko elämä, hah!) vetää yleensä ne mukavimmat, helpoimmat ja lämpöisimmät vaatteet. Vapaa-aikaa, jolloin jaksaa panostaa, on aika vähän, mutta se onkin sitten erityisen suuri nautinto! Mä ootan ihan innolla lauantaita, kun on kaverin synttärit ja pääsee ihan kunnollakunnolla laittautumaan. Elämän pieniä iloja!

Väreistä musta toimii aina, mutta omalla kohdallani vielä paremmin toimii vaaleat sävyt. Rakastan vaaleita beigen sekä harmaan eri sävyjä ja tunnen oloni niissä usein jopa vielä kotoisammaksi kuin mustassa, vaikka mustaa onkin aika hankala syrjäyttää. Alaosien suhteen olen alkanut kallistumaan yhä enemmän ja enemmän legginseihin, sukkahousuihin sekä kangashousuihin (vielä kun löytäisi ne täydelliset mustat korkeavyötäröiset kangashousut) niiden mukavuuden takia ja koska farkut tuntuvat usein niin tylsältä. Yläosissa suosin edelleenkin enimmäkseen mun ikuisuuslempparia, eli väljiä malleja.

Vaatekaapin uusiminen
- alusvaatteet
- uudet farkut
- mustat korkeavyötäröiset kangashousut
- perus t-paitoja (okei näitä ei voi olla liikaa)
- valkoiset airmaxit
- mustat nilkkurit
- valkoinen kangastakki
- rento raitapaita
- musta kangastakki
- musta airmaxit

IMG_9643
IMG_9641

Kuten missä tahansa asiassa, pohjustustyö on se tärkein ja pukeutumisessa se on alusvaatteet. Mun kohdalla hyvät ja nätit alusvaatteet toimii jonkunlaisena itsetunnon kohottajana ja silloin tuntee olon kunnolla pukeutuneeksi, kun alusvaatteet ovat myöskin kondiksessa. Tätä helpottaakseni olen karsinut huonot ja rumat alusvaatteet pois ja pyrin ostamaan enimmäkseen valkoisia, mustia ja vaaleita alusvaatteita, jotta on helpompi laittaa yläosa mätsäämään alaosan kanssa. Nuo värit miellyttää päällysvaatteiden lisäksi siispä myös alusvaatteissakin eniten. 

IMG_9685

Perus teeppareita ei voi olla liikaa, sillä ne sopivat kaiken kanssa.

IMG_9700

Neuleita ei voi olla rakastamatta! Näitä mä kaipaan varmaan kaikkein eniten kesäisin talvesta. Näihin mun täytyisi alkaa seuraavaksi panostamaan, sillä suuren kulutuksen takia tälläiset huonompi materiaaliset neuleet menee todella nopeasti nukkaisiksi tai menettävät muotoaan. 
  IMG_9574IMG_9625

Legginsit, trikoot, wetlookit, sukkahousut... Ainoastaan housuttomuus on näitä säärten lämmittäjiä mukavempaa. Mulla kuumottelee kahdet supersiistit trikoot ostamista ja sitten voin rauhottua näiden osalta (ainakin hetkeksi).
  IMG_9692

Arkiset mekot sekä tunikat kulkevat myöskin mukavuuden sekä helppouden kanssa käsikädessä. 
  IMG_9719

Havahduin pari viikkoa sitten siihen, että mun farkkuhylly kaipaa päivitystä. Farkuissa on niin tärkeää se, että ne istuvat paremmin kuin hyvin, eivätkä ole kulahtaneet ja lörpöt. Farkkuhyllyä pitäisi muistaa siispä pitää paremmin silmällä ja välttää sitä farkkujen turhaa pesua (mihin itse syyllistyn), että pysyisivät mahdollisimman pitkään hyvässä kuosissa. 
  IMG_9673

Takit ovat olleet mulla monta vuotta se heikko kohta ja tähän ei ole tullut muutosta. Jos mulla johonkin kysymykseen on vastaus aina valmiina, niin siihen, että minkä takin haluaisin ostaa seuraavaksi. Viimeisimmäksi ostin tuon NLY Trendin valkoisen oversize kangastakin, joka on vaaleudellaan piristänyt mun takkivalikoimaa. 

14 kommenttia:

  1. Moi! Mistä toi mekko on ostettu? :)

    VastaaPoista
  2. Oi hahah pitää käydä sit Centtilässä! Ilmottele lähempänä milloin viette sinne tavaraa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo 12. päivä ollaan tätä kuuta menossa viemään, mutta muistuttelen vielä postauksella siitä! :)

      Poista
  3. Noi ekan kuvan rintsikat on maailman parhaat! Niin kauniit että tekis mieli ihan ripustaa seinälle! Ja toimii mun mielestä tosi hyvin myös olkaimettomina, mikä on aika harvinaista :D Mulla on noi mustina, pitäis ostaa valkoisetkin. Ja toi on niin totta, että hyvät alusvaatteet antaa sen pohjan muulle vaatetukselle. Kumpa olisin tajunnut ton aikaisemmin kun käytin ihan liian pieniä alushousuja mitkä pureutui ihoon ja liian suuria rintsikoita, jotenkin musta tuntui että alusvaatteita on "turha" ostaa kun ei ne kellekään näy. Mutta tosiaan, mikä itsetunnon kohottaja!

    Super mielenkiintoinen postaus, ihana kun olet täällä taas! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne on ihan mielettömän nätit! Mä haluaisin ne puuterinväriset samanlaiset myöskin :) Mulla on myös ollu ennen samanlainen ajattelutapa tai oikeestaan en oo ees aatellut alusvaatteita pahemmin, mutta minkälainen uus maailma suorastaan avautui kun tajus niiden tärkeyden ihan itsetuntoakin ajatellen haha!

      Kiitos, superihana kuulla :)

      Poista
  4. Vitsi miten kiva postaus, pitäisi itsekin päivittää erityisesti tuota alusvaateosastoa! Ehkä mä tästä sun postauksesta inspiroituneena saan vihdoin jotakin aikaankin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ihana kuulla, kiitos! Alusvaateostoksille siispä (Y)

      Poista
  5. Mistä oot ostanu ton calvin kleinin t-paidan? :-)

    VastaaPoista
  6. Asunto postausta!! :)) Oon odotannut sitä ikuisuuden :`DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo kyllä se on jossain vaiheessa tulossa! Mulla on vaan jonkunverran vielä kesken tän kämpän laittaminen, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa :)

      Poista
  7. Oho, en oo hetkeen piipahtanut sun blogissa ja sustahan on tullut entistäkin tyylikkäämpi! Ihania juttuja sun vaatekaapissa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kuulla, kiitos! :)

      Poista